Friday 6 April 2012

We Read, We Learn, We Share

Salam. Ke hadapan pembaca sekalian..

Entry kali ini mungkin ringkas je. Mengapa blog kali ini diberi nama 'We Read, We Learn, We Share' ? Kenapa tak Diari Seorang Romeo. Kenapa tak Cerita Hidup Saya. Kenapa, kenapa dan kenapa? Banyak kenapa tuh kan? Senang je jawapan dia. Aku pilih We Read We Learn We Share ni sebagai nama blog aku sebab, blog aku kali ni, aku nak ubah dia. Lain sikit. Sebab dulu blog aku ni lain sikit. Pasal cinta lahhh, pasal bende yang mungkin agak remeh temeh. Tapi kali ni, aku nak ubah sikit. Aku nak jadikan blog ni satu perkara yang berilmiah. Bermanfaat kepada bukan sahaja diri aku, tetapi boleh membawa kebaikan kepada pembaca terutamanya. Untuk dapat sesuatu ilmu, boleh ke kite dapat mcm tuh je? Petik jari je dapat. Petik jari je dapat. Begitu? Tak. Biasanya, ilmu tuh kite dapat through reading. And apa kaitan dengan LEARN? Easy. With reading, we can learn something. Tapi make sure bahan bacaan tuh berilmiah laaa. Ini bace komik, mana nak dapat ilmu tuh. Bace laaa komik pun, tp membaca yang ilmiah tuh lagi berfaedah. Aku ckp je nie, padahal aku layan gak komik tuh. Then, pasal SHARE pula. Once kite dah bace sesuatu, and we learn from it, adalah lebih bagus rasenya kalau kita spread the words. Sharing is caring. Salah satu amalan yang tidak akan putus pahalanya apabila kita mati adalah ilmu yang bermanfaat. Aku akan cuba yang terbaik untuk update blog nie. Dan nnt ade something aku cerita pasal kehidupan aku kat sini. Tapi inshaAllah bermanfaat. So aku rase aku stop kat sini eh. Nnt sambung cerita lagi. Till then.

No comments:

Post a Comment